.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی
واگذاری هتلهای‌هما به یک شخص خاص!
مهندس اکبر ترکان می‌گوید: دولت سازمان تامین اجتماعی را تحت فشار قرار داده تا هتل‌های هما را بدون برگزاری مناقصه به یک شخص حقیقی واگذار کند!

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع امروز دوشنبه خود نوشت:

* یک تشکل دانشجویی حامی رئیس‌جمهور منتخب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج لغو مجوز شد. به گزارش پویش، این حکم درحالی به تشکل دانشجویی بیدار داده شده است که دلایل لغو مجوز نه در روز ابلاغ این حکم و نه در هیچ زمان دیگر به این تشکل ارائه نشده است.

درحالی که طبق آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، رسیدگی به تخلفات تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان در صلاحیت هیأت نظارت دانشگاه و با حضور هیأت منصفه و نماینده تشکل است و هیأت نظارت موظف است نماینده تشکل را یک هفته قبل از جلسه هیأت منصفه با ابلاغ کتبی مطلع نماید.

طبق قوانین هیأت نظارت نیز موظف است تا امکان دفاع توسط نماینده تشکل را فراهم آورد و پس از ارائه گزارش هیأت منصفه به هیأت نظارت، این امکان وجود دارد که با توجه به نوع تخلف حداکثر تا 6 ماه مجوز تشکل معلق شود و درصورتی که تشکل دارای حکم تعلیق، اقدام به فعالیت نماید،‌ هیأت نظارت می‌تواند مجوز تشکل را لغو نماید ولی درباره این تشکل هیچیک از این موارد رعایت نشده است.

* جمعی از مردم شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان دیروز در اعتراض به مصوبه دولت مبنی بر تجزیه این شهرستان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. تجمع کنندگان به مصوبه دولت درخصوص جدا شدن شهمیرزاد از این شهرستان اعتراض داشته و خواستار لغو این مصوبه شدند. تجمع کنندگان که دست‌نوشته‌هایی با مضمون "مصوبه تجزیه شهرستان مهدی‌شهر را باطل کنید"، "تا لغو مصوبه تجزیه مهدی‌شهر دست از اعتراض بر نمی‌داریم"، و... دردست داشتند، با هدایت مأموران نیروی انتظامی پس از مدتی متفرق شدند.

* با اینکه زمان زیادی از واگذاری پرحاشیه هتل‌های هما به سازمان تأمین اجتماعی به بهانه اینکه دولت نمی‌تواند هتل‌دار باشد و اختیارات دولت در این زمینه کم است نمی‌گذرد، مهندس اکبر ترکان می‌گوید: دولت این سازمان را تحت فشار قرار داده تا هتل‌های مذکور را بدون برگزاری مناقصه به یک شخص حقیقی واگذار کند! به گزارش قانون آنلاین، این هتل‌ها که پس از چندین بار عرضه، به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و طبق قانون قرار است هزینه خرید این هتل‌ها در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا هواپیما خریداری کند، ارزش پایه آن در آخرین نوبت عرضه یعنی در 31 اردیبهشت سال جاری 653 میلیارد تومان بود.

ترکان افزود: ما از رئیس‌جمهور فعلی انتظار داشتیم همانند سال 84 که نامه‌ای در 17 بند برای آقای خاتمی نوشتند و تقاضا کردند که هیچگونه عزل و نصب و مصوبه جدید نداشته باشند که برای دولت بعدی هزینه‌ای داشته باشد، خود ایشان دست به چنین اقداماتی نمی‌زد. ترکان در ادامه گفت: تمام مصوبات و تصمیمات دولت که بعد از 23 خرداد گرفته شده است در دولت بعدی به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمال اینکه از برخی از آنها جلوگیری شود وجود دارد.

* گروه انتشاراتی تبلور و فرانسیس، که ناشر مجموعه‌ای از مجلات و کتب علمی عمده است، از مجلات زیرمجموعه خود خواسته مقررات تحریم ایران را که از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا وضع شده، رعایت کنند. به گزارش بی‌بی‌سی، مطابق سیاست جدید این مجموعه انتشاراتی، مجلات زیرمجموعه آن باید خود را با سیاست وزارت خزانه‌داری آمریکا، که شهروندان آمریکایی را از مداخله در روند انتشار مقالات ایرانی باز می‌دارد، تطبیق دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا حکم کرده که شهروندان این کشور از هر رابطه‌ای با نویسندگانی که مستقیم و غیرمستقیم به "بخش‌های سیاسی و نهادهای دولتی ایران و یا هر نهادی که به هر ترتیبی وابسته به بانک مرکزی ایران است" خودداری کنند. گروه انتشاراتی تبلور و فرانسیس اعلام کرد این تحریم‌ها "شامل همه نهادهای آموزشی و پژوهشی ایران نمی‌شوند، مگر اینکه این نهادها مستقیماً از طرف دولت تأمین مالی شوند."


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.